Visiting Scholar,
State University of New York at Albany,
(2015.09~2016.07)
부교수,
상명대학교 게임학과,
(2013.03~2018.02)
조교수,
상명대학교 게임학과,
(2012.03~2013.02)
조교수,
상명대학교 디지털미디어학부,
(2009.03~2012.02)
전임강사,
상명대학교 디지털미디어학부,
(2007.03~2009.02)
BK21 연구전임강사,
고려대학교,
(2006.07~2007.02)
초빙교수,
상명대학교,
(2005.01~2005.12)
논문
Development and Evaluation of Online Card Games Considering Deck Buildings,
한국컴퓨터게임학회논문지,
202112
Game Tag Extraction Model for Korean Game Classification,
한국컴퓨터게임학회논문지,
202106
Image classification and captioning model considering a CAM based disagreement loss,
ETRI Journal,
202002
Deep learning-based end-to-end dependency parsing without POS tagging,
International Journal of Engineering Research and Technology,
201912
여러 게임을 동시 학습한 강화학습 기반 단일 AI,
한국컴퓨터게임학회논문지,
201909
Illustration Generation System Using Deep Learning For Complex Sentences in Fairy Tale.,
한국컴퓨터게임학회논문지,
201906
Development and Evaluation of Text-to-Scene Model for Korean Language Writing Education as a Foreign Language,
한국컴퓨터게임학회논문지,
201809
Development of C-Language-based Coding Educational Game for Beginners,
한국컴퓨터게임학회논문지,
201809
단기기억 개선을 위한 영단어 제시 인터페이스의 개발 및 평가,
한국컴퓨터게임학회논문지,
201709
Fine-Grained Mobile Application Clustering Model Using Retrofitted Document Embedding,
ETRI JOURNAL,
201708
Development and Evaluation of an Accelerometer-based Game Interface to Analyze User's Manipulation and Reaction,
한국컴퓨터게임학회논문지,
201703
Knowledge-based question answering using the semantic embedding space,
EXPERT SYSTEMS WITH APPLICATIONS,
201512
A maximum entropy-based bio-molecular event extraction model that considers event generation,
Journal of Information Processing Systems,
201506
모바일 앱 트렌드를 고려한 2단계 군집화 방법,
한국컴퓨터정보학회논문지,
201504
직관적인 손동작을 고려한 립모션 기반 게임 인터페이스의 개발 및 평가,
한국컴퓨터게임학회논문지,
201412
객체조작 빈도를 높인 상호작용 증강 게임의 개발 및 평가,
한국컴퓨터게임학회논문지,
201412
로그 분석 기반 사용자 맞춤형 동적 레벨 디자인,
한국컴퓨터게임학회논문지,
201412
효율적인 응답속도를 위한 로그 데이터 분석 기반 모바일 게임 사용자 계정 관리,
한국컴퓨터게임학회논문지,
201406
단어 군집 기반 모바일 애플리케이션 범주화,
한국컴퓨터정보학회논문지,
201403
Document Classification Model Using Web Documents for Balancing Training Corpus Size per Category,
Journal of Information and Communication Convergence Engineering,
201312
Graph-Based Knowledge Consolidation in Ontology Population,
IEICE TRANSACTIONS ON INFORMATION AND SYSTEMS,
201309
투표 기반 서술형 주관식 답안 자동 채점 모델의 설계 및 구현,
한국컴퓨터정보학회논문지,
201308
자연스러운 상호작용을 고려한 탈출 게임의 개발 및 평가,
한국컴퓨터게임학회논문지,
201306
모바일 환경을 고려한 규칙기반 음성인식 오류교정,
한국컴퓨터정보학회논문지,
201211
Application Tag System Based on Experience and Pleasure for Hedonic Searches,
Communications in Computer and Information Science,
201208
Descriptive Question Answering with Answer Type Independent Features,
IEICE TRANSACTIONS ON INFORMATION AND SYSTEMS,
201207
Estimating Translation Probabilities Considering Semantic Recoverabillity of Phrase Retranslation,
IEICE TRANSACTIONS ON INFORMATION AND SYSTEMS,
201203
Detecting Partial and Near Duplication in the Blogosphere,
IEICE TRANSACTIONS ON INFORMATION AND SYSTEMS,
201202
결정트리 학습 알고리즘을 활용한 축구 게임 수비 NPC 제어 방법,
한국게임학회 논문지,
201112
웹기반 프로그래밍 언어 강의 지원 시스템의 설계 및 구현,
한국해양정보통신학회논문지,
201012
Natural Language-based User Interface for Mobile Devices with Limited Resources,
IEEE TRANSACTIONS ON CONSUMER ELECTRONICS,
201011
개인별 평균차를 이용한 최대 엔트로피 기반 감성 인식 모델,
한국해양정보통신학회논문지,
201007
영ㆍ한 음차 표기 성능 향상을 위한 음철법 기반 규칙 구축,
말소리와 음성과학,
20091201
웹문서를 이용한 단계별 한국어 미등록어 인식 모델,
한국해양정보통신학회논문지,
20090901
Three-Phase Text Error Correction Model for Korean SMS Messages,
IEICE TRANSACTIONS on Information and Systems,
20090501
텍스트 신뢰도 자질 기반 지식 질의응답 문서 품질 평가 모델,
정보과학회논문지,
20081022
Automatic Acronym Dictionary Construction based on Acronym Generation Types,
IEICE TRANSACTIONS on Information and Systems,
20080501
웹문서에서의 출현빈도를 이용한 한국어 미등록어 사전 자동 구축 ,
한국컴퓨터정보학회논문지,
20080501
Simple Weighting Techniques for Query Expansion in Biomedical Document Retrieval,
IEICE TRANSACTIONS on Information and Systems,
20071130
A novel retrieval approach reflecting variability of syntactic phrase representation,
Journal of Intelligent Information Systems,
20070822
A Segment-based Annotation Tool for Korean Treebanks with Minimal Human Intervention,
Language Resources and Evaluation,
20070717
저역서
검색엔진 최신정보검색론,
휴먼싸이언스,
20120531
공학설계 원리와 실제,
한티미디어,
20090901
학술발표
Account Separation Method for Efficient Mobile Game Server,
KIICE,
20140626
수상
Albert Nelson Marquis Lifetime Achievement Award,
Marquis who's who in the world,
201705
프로젝트
Text-to-Scene 변환을 위한 딥러닝 기반 의미 구조 분석 모델 ,
한국연구재단,
(2018.~2021.)
2018년 국어 말뭉치 연구 및 구축 사업,
국립국어원,
(2018.~2018.)
Human-inspired 복합지능 원천기술 연구 및 인력양성,
정보통신기술진흥센터,
(2018.~2018.)
NDC 기반 차세대 IBE(internet booking engine)개발,
중소벤처기업부,
(2017.~2018.)
한국어 문장 수준 서답형 문항 자동채점 프로그램 개발 및 적용,
한국교육과정평가원,
(2015.~2015.)
야구 대화 코퍼스 구축,
NCSoft,
(2015.~2015.)
한국어 서답형 문항 자동채점 프로그램 개발 및 실용성 검증,
한국교육과정평가원,
(2014.~2014.)
단문을 위한 웹 기반 문서 클러스터링 모델,
한국연구재단,
(2012.~2015.)
효과적인 한국어 미등록어 인식을 위한 2단계 접근방법,
한국연구재단,
(2008.~2009.)